انجمن معلولان ضایعه نخاعی یزد




   انجمن معلولان ضایعه نخاعی یزد


   مباحث و مشکلاتی که افراد ضایعه نخاعی با آن روبرو میشوند
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

به انجمن معلولان ضایعه نخاعی یزد خوش آمدید
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مباحث و مشکلاتی که افراد ضایعه نخاییه با ان روبرو میشوند و آدرس malool.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» انگیزه ؛ رکن مهم ورزش

نمی دونم چرا حس و حال ورزش رو نداشتم . با وجود اینکه عوارض بی تحرکی را می دونستم ، اما با این حال در انجام ورزش و فعالیت های بدنی سستی می کردم . امکاناتش را داشتم . وقتش رو داشتم . اما شاید مهمترین رکن یعنی انگیزه نداشتم . بنابراین باید در درجه اول تمام تلاشم رو می کردم تا انگیزه های لازم را پیدا کنم .

اما از موقعی که ورزش مورد علاقه ام رو پیدا کردم ، اوضاعم روز به روز بهتر شد . در اوائل فکر می کردم افرا د نخاعی محدودیت خیلی زیادی در انجام ورزشها دارند ، اما وقتی لیست بلند بالایی از ورزش ها را دیدم متعجب شدم . شنا ، بسکتبال با ویلچر ، ویلچر رانی ، تیراندازی با کمان و تپانچه ، والیبال نشسته ، تنیس روی میز ، وزنه برداری و پرتاپ دیسک و ….. همگی ازورزش هایی بودند که سطح وسیعی افراد نخاعی می توانند به آنها بپردازند .

نکته مهم این بود که ورزش مورد علاقه ی خودم را پیدا کنم و این موضوع رکن اصلی ایجاد انگیزه برای من محسوب می شد . از وقتی که ورزش مورد علاقه ام رو پیدا کردم ، بعد از هر بار تمرین احساس خیلی خوبی پیدا می کردم که به من کمک می کرد تا جلسات بعدی تمرین خودم را با اشتیاق بیشتری انجام بدهم .

با پرداختن به ورزش مورد علاقه ام ، خیلی زود از منافع آن بهره مند شدم . کالریهای اضافی را می سوزاندم . در نتیجه وزن بدنم متعادل شد . احساس سبکی و نشاط می کردم . پوستم خیلی خوب شد . اسپاسم هایم روز به روز بهتر شدند . درد بدنم کمتر شد . استقامت بدنم بالاتر رفت . عفونت ادراریم خیلی کمتر شد . یبوستم برطرف شد و … خیلی منافع دیگر که همه ی آنها انگیزه من را برای ادامه تمرینات بدنی بیشتر می کرد .

در طول تمرین متوجه شدم که یکسری چیزها هستند که در حفظ و تداوم فعالیتهای جسمی نقش دارند . مثلا “:
پوشیدن لباس مناسب : موضوع خیلی مهمی است . جنس لباس نباید که باعث تحریک پوست بدن شود وباید ضمن راحتی ، ظاهری زیبا هم داشته باشد . بطوری که با پوشیدن آن احساس خوبی به شما دست بدهد .

داشتن یار های ورزشی : از وقتی که هنگام ورزش دوستانی را پیدا کردم ، ذوق و شوق من برای ادامه آن خیلی بیشتر شد . بعد از مدتی ، بیشتر تمرینات را با کمک و اشتراک هم انجام می دادیم و در واقع یک نیروی مثبت از سوی دوستان برای شما وجود دارد . در ضمن با وجود دوستان و یار ورزشی زمینه ی صحبت و شوخی و خنده با همدیگر فراهم می شود و ساعت تمرین خیلی خوش می گذرد و در واقع به هوای هم به تمرین می رویم .

تنوع دادن به تمرینات : مانع از یکنواختی و خستگی می شود . اگر قرار باشد هر روز تمرینات یک جور انجام دهید ، خیلی زود خسته خواهید شد . ضمن اینکه بدن تان خیلی زود به تمرینات عادت می کند و اون نتیجه ی لازم ر ونمی گیرید .

داشتن یک دفترچه یادداشت کوچک : بهتر است یک دفترچه برای ثبت تمرینات روزانه ی خود داشته باشید . وقتی تمرینات خود را ثبت کنید ، بعدا ز مدت کوتاهی نتایج مثبت آن را درک خواهید کرد .

مطالعه داستانهای افراد موفق : همیشه می تواند مشوق شما باشد و شما می توانید به عنوان الگوی برنامه های خود از آنها رهنمود بگیرید .
به خودتان پاداش بدهید : هر گاه به اهداف کوتاه مدت خود رسیدید ، به خودتان پاداش بدهید . سعی کنید پاداشی که برای خودتان تعیین می کنید ، در راستای اهداف سلامتی تان باشد . مثلا” برای خودتان یک وسیله ی ورزشی مناسب بخرید . یا یک فیلم آموزشی ورزشی مانند فیلم یوگا و از این قبیل چیزها ….

همه ی اینها می توانند باعث قوی تر شدن انگیزه های شما بشوند . پس من فکر می کنم :

انگیزه = رکن مهم ورزش

 

منبع : نوشته «افسانه موسوی» – انتشار : مرکز ضایعات نخاعی جانبازان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نويسنده : محمدرضا_داود | تاريخ : جمعه 4 مرداد 1392برچسب:ورزش معلولین,انگیزه ورش , | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب
رمان‌نویسی کودک معلول با یک پا/تصاویر
کشف امیدی تازه برای درمان قطعی معلولان
شلوارمناسب سازی شده برای افراد دچار آسیب نخاعی دارای مشکل حرکتی دست ها
بانوان معلول ثابت کردند می‌توانند بهتر از افراد سالم باشند
گزینه های تغذیه ای برای کمک به بهبود زخمهای فشاری
نخستین جراحی موفقیت‌آمیز در درمان یک مرد فلج
داروی ترمیم نخاع ساخته شد
مقاربت ایمن با سوند
۸ ماده غذائی برای کمک به پیشگیری و درمان عفونت ادراری
لیست کتاب های مرتبط با ضایعه نخاعی
نکات مهم در خصوص نحوه تمیز کردن سوند و نواحی تناسلی
برگزاری ضیافت افطاری انجمن نخاعی های استان یزد با حضور رییس سازمان بهزیستی یزد و دیگر مسوولین
چند توصیه ایمنی مخصوص فصل تابستان برای کاربران ویلچر و مراقبان آنها
افراد نخاعی دارای اسپاسم،هنگام رابطه جنسی باید چکار کنند؟
حرکت و جابه جایی انسان های معلول راحت تر میشود + تصویر
علت اصلی یک زخم فشاری
احیای توان حرکتی چهار بیمار معلول با تحریک الکتریکی نخاع
جشنواره
روش سوند زدن
اتومبیلی مخصوص معلولین