انجمن معلولان ضایعه نخاعی یزد




   انجمن معلولان ضایعه نخاعی یزد


   مباحث و مشکلاتی که افراد ضایعه نخاعی با آن روبرو میشوند
موضوعات مطالب
نويسندگان وبلاگ
آمار و امكانات
»تعداد بازديدها:

ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 39
تعداد نظرات : 13
تعداد آنلاین : 1

طراح قالب

Template By: LoxBlog.Com

درباره وبلاگ

به انجمن معلولان ضایعه نخاعی یزد خوش آمدید
لينك دوستان
» قالب وبلاگ

» فال حافظ

» قالب های نازترین

» جوک و اس ام اس

» جدید ترین سایت عکس

» زیباترین سایت ایرانی

» نازترین عکسهای ایرانی

» بهترین سرویس وبلاگ دهی

ردیاب جی پی اس ماشین
ارم زوتی z300
جلو پنجره زوتی

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان مباحث و مشکلاتی که افراد ضایعه نخاییه با ان روبرو میشوند و آدرس malool.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





آرشيو مطالب
پيوند هاي روزانه
» خیلی دوست دارم برم بیرون ، اما خیلی سخته !

من که در اثر تصادف دچار آسیب نخاعی شده ام و از ویلچر استفاده می کنم خیلی دوست دارم برم بیرون ، اما باور کنید که خیلی سخته ! … می دونید چرا ؟ چونکه :

- خیلی وقت ها در مکان های عمومی مثل پارک ها ، پیاده روها ، بازار و سینما و خلاصه خیلی جاها …. که از جلوی مردم رد می شم ، احساس خوبی ندارم .

بعضی از آنها نگاه های معنی داری به من می اندازند . حس می کنم ما نخاعی ها و ویلچری ها را به چشم یک مزاحم می بینند . حتی بعضی ها که با ما روبرومی شوند ، سعی می کنند به دلایل مختلف از ما فاصله بگیرند .

- اگه بخوام جایی برم ، قبل از هر چیز باید با اونجا تماس بگیرم و اولین سئوالی که بپرسم اینه که : آیا پله داره ؟ آیا رمپ داره ؟ آیا می تونم از آسانسورش استفاده کنم ؟ آیا عرض درهای آونجا به اندازه ای است که ویلچرم به راحتی عبور کنه ؟ آیا ……؟ . بماند که روم نمی شه در مورد سرویس های بهداشتی حرفی بزنم .

- اگه بخوام به هر دلیلی به پزشک مراجعه کنم ، یا دندانپزشکی برم ، حتی آزمایشگاه ها و از این جور جاها ، اکثراونا طبقات بالا هستن . بیشتر فیزیوتراپی ها و رادیولوژی ها هم که طبقات پائین هستن .

- اگه کنار خیابون باشم و بخوام یه تاکسی بگیرم ، خیلی باید منتظر بمونم . خودروهای زیادی از جلوم رد می شن و به خاطر اینکه باید ویلچرمون رو توی صندوق عقب بذارن ، یا اصلا” ما رو سوار نمی کنن یا اینکه اگه هم بخوان سوار کنن کرایه ی خیلی بیشتری رو طلب می کنن ! اگه هم ایرادی بگیرم ، با برخوردهای ناراحت کننده ای مواجه می شم . سوار شدن به اتوبوس و وسایط نقلیه ی عمومی هم که اصلا” برای من و امثال من غیر ممکنه و جزو آرزوهای ما شده .

- وقتی با تلاش فراوان با رتبه خیلی خوبی در دانشگاه قبول شدم ، در همان ترم اول بخاطر مشکلات مناسب سازی واینکه خیلی از استادها راضی به عوض کردن کلاس خود نبودند ، با مشکلات زیادی روبرو شدم . حتی مجبور شدم یک ترم مرخصی بگیرم .

- در بیشتر جاها ، ناهمواری سطح معابر و مناسب نبودن آنها برای حرکت ویلچر ، کم عرض بودن آنها ، وجود اختلاف سطح وچاله وچوله ها ی فراوان ، نامناسب بودن پل ها ، هم از نظر سطح پل و هم طرز نصب آنها ، استاندارد نبودن رمپ ها ی ساخته شده و …… برای حرکت من مشکلات زیادی ایجاد می کنه . یا اینکه حرکت من را غیر ممکن می کنن . اینها از معدود مشکلاتی هستند که شهرداری ها باید به داد امثال ما برسند . انشاء اله

- وقتی قوانین مربوط به ” حمایت از معلولین ” رو می خونم ، خیلی خوشحال می شم . به خصوص بندهای مربوط به مناسب سازی ساختمانها و اماکن عمومی و وسائط نقلیه بسیار زیباست . اما حداقل توی این سه چهار سال گذشته که از تصویب این قانون می گذره ، چیزی که برای من ملموس ومحسوس باشه ، ندیده ام . حتی به خیلی از ساختمانهای نوساز هم که گذرم افتاده ، می بینم که خیلی از قوانین رعایت نشده است .
- مشکل تردد و پارک خودروهای جانبازان و معلولین نخاعی همچنان از مشکلات مهم جابجائی اونا ست . به همین خاطر فعلا” حتی فکر خرید خودرو روهم نمی کنم . در زمینه ی فرهنگ سازی ، نصب علائم مخصوص ( مثل تابلوی محل ویژه ی پار ک افراد ویلچری ) ، حمایت پلیس در حد شایسته و از این قبیل چیزها هنوز کارهای خیلی زیادی لازم است .

- ووووووو……….

داشتم یکی از سایتها را می دیدم . آمار سالانه ی ضایعات نخاعی رو که دیدم . حالم خیلی گرفته شد . چون می دونم که اونها هم خیلی دلشون می خواد برن بیرون ، اما خیلی براشون سخته !!!!…..


نظرات شما عزیزان:

معلول
ساعت19:45---23 اسفند 1391
آره واقعا همینه!

معلول که شدی باید بمیری!

همه اینجور فکرمیکنن وبا رفتارشون نشون میدن که بخاطر متاسفانه فرهنگ خیلی پایینشونه!!!!!


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







نويسنده : محمدرضا_داود | تاريخ : سه شنبه 15 اسفند 1391برچسب:داستانهای اسیب نخایی, | نوع مطلب : <-PostCategory-> |
» عناوين آخرين مطالب
رمان‌نویسی کودک معلول با یک پا/تصاویر
کشف امیدی تازه برای درمان قطعی معلولان
شلوارمناسب سازی شده برای افراد دچار آسیب نخاعی دارای مشکل حرکتی دست ها
بانوان معلول ثابت کردند می‌توانند بهتر از افراد سالم باشند
گزینه های تغذیه ای برای کمک به بهبود زخمهای فشاری
نخستین جراحی موفقیت‌آمیز در درمان یک مرد فلج
داروی ترمیم نخاع ساخته شد
مقاربت ایمن با سوند
۸ ماده غذائی برای کمک به پیشگیری و درمان عفونت ادراری
لیست کتاب های مرتبط با ضایعه نخاعی
نکات مهم در خصوص نحوه تمیز کردن سوند و نواحی تناسلی
برگزاری ضیافت افطاری انجمن نخاعی های استان یزد با حضور رییس سازمان بهزیستی یزد و دیگر مسوولین
چند توصیه ایمنی مخصوص فصل تابستان برای کاربران ویلچر و مراقبان آنها
افراد نخاعی دارای اسپاسم،هنگام رابطه جنسی باید چکار کنند؟
حرکت و جابه جایی انسان های معلول راحت تر میشود + تصویر
علت اصلی یک زخم فشاری
احیای توان حرکتی چهار بیمار معلول با تحریک الکتریکی نخاع
جشنواره
روش سوند زدن
اتومبیلی مخصوص معلولین